Het ontwerp van Majora’s Mask in The Legend of Zelda: Majora’s Mask heeft een uniek design. Takaya Imamura deelde in een interview wat de inspiratiebron was van dit kleurrijke masker.
Takaya Imamura heeft van 1989 tot en met 2021 bij Nintendo gewerkt als tekenaar bij verschillende spellen. Zo creëerde hij tekeningen voor Star Fox, F-Zero en een aantal van The Legend of Zelda spellen. Volgens Takaya was het de bedoeling om The Legend of Zelda Majora’s Mask en Ocarina of Time een duidelijk onderscheid van elkaar te geven. Het masker van Majora’s Mask heeft een bijzondere inspiratiebron.
Takaya Imamura deelde het volgende in een interview met Gaming Boulevard (vertaald):
Het komt erop neer dat The Legend of Zelda Majora’s Mask onderscheidbaar moest zijn van zijn voorganger. Ik heb ervoor gekozen om een Aziatisch stamontwerp voor het masker te creëren. Dus heb ik veel onderzoek gedaan naar verschillende maskers in verschillende regio’s. Ik heb de inspiratie van deze maskers gecombineerd en ben zo tot een ontwerp gekomen dat past.
The Legend of Zelda: Ocarina of Time werd uitgebracht in november 1998 , The Legend of Zelda: Majora’s Mask werd uitgebracht op 27 april 2000.
Welk Zelda-voorwerp is jouw favoriet? Laat het ons weten in de reacties!
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
10 sep 24 om 08:46
#14379
5997 XP | 1158 comments
Ik heb Majora's Mask twee keer geprobeerd. beide keren kon ik er niet inkomen. Dat begin is zo vermoeiend saai. Je weet niet waar je heen moet en zoekt je rot in dat Clocktown. Ik had toevallig een kaart van Clocktown verkregen op een gegeven moment. Toen had ik eindelijk die kleine jochies gevonden en daarna iets verder gekomen dan de vorige keer maar op de een of andere manier trekt het me niet meer. Ik denk dat de oude graphics me ook gewoon tegenstaan. Daarbij misschien ook het gevoel dat je de game al 100 keer gespeeld hebt omdat het hetzelfde oogt als OoT. Ik vind het ergens jammer dat ik de game vroeger nooit zelf heb gehad. Ik denkt dat ik het toen wel verder gespeeld had.
Dus als antwoord op de slotvraag, Ocarina of Time uiteraard.