SEGA deelt kijkje achter de schermen bij Shinobi: Art of Vengeance

Hoe wordt Shinobi: Art of Vengeance gemaakt? SEGA laat de makers aan het woord in “Behind the Game”.

Met een nieuw avontuur van ninja Joe Musashi op komst, deelt SEGA verschillende video’s over de totstandkoming van Shinobi: Art of Vengeance. De makers gaan onder andere in op het verhaal van het spel en de hernieuwde stijl van Shinobi. In dit tweetal korte video’s lichten zij één en ander toe over het maakproces achter deze game. Je kunt deze hieronder bekijken.

Behind the Game: Story

Eerder deze week kwam al de verhaaltrailer voorbij. Joe Musashi neemt het op tegen de ENE Corporation, die onder leiding van Lord Ruse zijn dorp hebben vernietigd. Daardoor is Joe uit op wraak! In deze “Behind the Game” vertellen de makers bij ontwikkelaar Lizardcube over het verhaal. Ze wilden graag een episch verhaal dat via verschillende grote cinematics wordt verteld. Plotelementen, het ontwerp van de schurk en hoe magie ontstaat wanneer muziek, achtergronden en personages samengaan. Daarmee hopen ze dat fans de liefde en zorg kunnen waarderen, die de makers in de game verwerken.

Behind the Studio: Vol 2

SEGA wilde na het succes van Streets of Rage 4 meer van hun eerdere successeries laten herleven. Deze tweede video gaat over hoe Shinobi: Art of Vengeance een hommage is aan eerdere delen in de serie. Daarnaast moet het natuurlijk ook een moderne game worden. De makers vertellen wat belangrijke invloeden waren voor de nieuwe tekenstijl.

Er komt heel wat kijken bij het maken van videogames. Het duurt nog even voordat Shinobi: Art of Vengeance uitkomt, op 29 augustus 2025. Mogelijk volgen er dus meer van deze video’s over het ontwikkelproces achter het spel.

Kijk jij uit naar Shinobi: Art of Vengeance? Laat het ons weten in een reactie! Geen ninjazwaard vereist!

Like dit bericht:

Over Martijn

Martijn is verslingerd aan Nintendo-games sinds de NES. Al zijn systemen staan nog steeds aangesloten, om nog met regelmaat op te spelen. Zijn favoriete games hebben meestal een enigszins retro of nostalgische achtergrond en bevatten vaak sporen van eerdere klassiekers. Soms gaan ze als serie helemaal terug tot de jaren ’80 en ’90. Binnen genres ligt zijn voorkeur vooral bij 2D- en 3D-platformers, adventures en soms een RPG. Daarnaast tekent hij graag, zowel als hobby als professioneel.

Lees meer over Martijn

Recente artikelen

Scott Pilgrim EX aangekondigd voor Switch

0

Nieuws Scott Pilgrim EX aangekondigd voor Switch

12-06-2025

1

Coen

Laatste gratis update voor PowerWash Simulator

1

Media Laatste gratis update voor PowerWash Simulator

31-05-2025

0

Jeroen

Nintendo deelt meer over ZELDA NOTES voor Switch 2

1

Nieuws Nintendo deelt meer over ZELDA NOTES voor Switch 2

30-05-2025

0

Robin

Reageer als eerste!