Gimmick! 2

Een klassieke uitdaging, gemoderniseerd

In Gimmick! 2 ontmoet je wederom de kleine groene yokai Yumetaro. Tientallen jaren na zijn eerste avontuur gaat hij nu op een nieuwe missie in een wereld vol interessante uitdagingen, gevaarlijke vijanden en verborgen schatten.

Het spel kan worden gespeeld in een vriendelijkere ondersteunde modus en als je zin hebt in een uitdaging, kun je de “Gimmick!”-modus spelen die trouw is aan het origineel!

Sterrenfysica

Als yokai kan Yumetaro een krachtige ster oproepen en gooien die niet alleen stuitert, maar ook het momentum van zijn beweging vasthoudt.

Je kunt de ster gebruiken om schakelaars te activeren, je te verdedigen tegen vijanden en zelfs om op moeilijk bereikbare plekken te komen terwijl je de geheimen van de wereld verkent.

Je kunt schatten ontdekken, sluiproutes vinden of snelheidsrecords vestigen door de stuiterfysica van de ster onder de knie te krijgen. Experimenteer ermee om het volledige potentieel te ontsluiten.

Dit is een spel met ware sterrenkracht!

Een legendarische soundtrack

Componist David Wise behoeft geen introductie. Voor de soundtrack van Gimmick! 2 heeft hij zowel volledig nieuwe melodieën geschreven als oude klassiekers opnieuw uitgevoerd. Pelle Cahndlerby nam de creatieve regie voor zijn rekening. De soundtrack werd live in Zweden opgenomen met Joel Bille.

Gouwe ouwe

De originele Gimmick!-game kwam in 1992 uit voor de Famicom™. Het spel werd gelokaliseerd en in het westen uitgegeven, maar wel alleen in Scandinavië. Dit feit én het feit dat de physics en gameplay-mechaniek van het spel hun tijd ver vooruit waren, maakte de game zowel legendarisch als geliefd. Gimmick! 2 laat er echter geen twijfel over bestaan: dit is een spel dat de hele wereld eens moet spelen.

Screenshots

Trailer