Het hoofd van het Sonic team , Takashi Lizuka, deelt zijn beeld over de essentie van de Sonic series.
In Lizuka’s perspectief gaat het om een “gevoel van lol” dat je ervaart terwijl je rent als Sonic. Hij vertelde tegen Eurogamer dat het niet uitmaakt of het een 2D-spel, 3D-spel, een lineaire wereld of open wereld is, maar dat het draait om het gevoel van plezier hebben terwijl je met hoge snelheden als Sonic rondrent. Hij vindt dat dit gevoel niet alleen ontstaat uit de snelheid van Sonic.
Takashi Lizuka interview (vertaald):
Het is duidelijk voor mij dat het snel rondrennen van Sonic niet de ervaring van lol geeft. Je zou superduper snel kunnen rennen in een rechte lijn, maar dit zou een soort van saai zijn, je ervaart daarbij niet dat je hoge snelheden maakt. Een belangrijk element is het ontwerp van het level en de dingen die je moet doen om door het level heen te komen. Hieruit onstaat de ervaring van hoge snelheid en ervaar je het plezier. Dus of het nou een 2D- spel of een 3D lineaire zone is, het is de sensatie dat als je als Sonic speelt, waar het team op gefocust is.
Het sonic team is op dit moment nog gefocust op Sonic Frontiers die 8 November in de schappen verschijnt voor de Nintendo Switch . Onze Mitch heeft al een voorproefje ervaren van dit gloednieuwe spel met de blauwe egel in de hoofdrol.
Wat vinden jullie het belangrijkste van een Sonic-spel? Laat het ons weten in de comments!
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!