De grote dataleak van vorig jaar bij Pokémon-ontwikkelaar Game Freak kreeg zojuist een vervolg. De hackers deelden alle informatie die ze eerder nog achterhielden. Zo ook de plannen voor Pokémon Wind & Wave, dat in 2026 moet uitkomen.
Let op: Dit bericht gaat alleen over de gelekte Pokémon-games van volgend jaar. Je leest alles over de volledige ‘Game Freak Teraleak’ in dit overzichtsartikel. The Pokémon Company is vrij agressief in het neerhalen van de gelekte afbeeldingen uit de leak. N1-UP zal daarom geen afbeeldingen delen in dit artikel, wie geïnteresseerd is kan deze vrij gemakkelijk online terugvinden.
Pokémon Wind & Wave
Pokémon Wind & Wave zijn de eerste spellen van de tiende Pokémon-generatie. De games staan gepland voor 2026 en zullen exclusief uitkomen op de Nintendo Switch 2. De spellen maken gebruik van een nieuwe graphics engine ten opzichte van vorige Pokémon-games, wat de (grafische) prestaties van de spellen ten goede moet komen. Het overkoepelende thema van de spellen is ‘oneindigheid’, wat onder andere terugkomt in het gebruik van procedurally generated content.
Wind & Wave zullen zich afspelen in een gloednieuwe regio gebaseerd op Zuidoost-Azië. Met name de eilanden van Indonesië staan model voor de nieuwe Pokémon-regio. Dit is de eerste keer dat er gefocust zal worden op een junglegebied in de Pokémon-reeks.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
14 okt 25 om 07:35
#18644
5580 XP | 1088 comments
Een nieuwe engine is in ieder geval goed nieuws. En ze hebben extra tijd gehad sinds de vorige hoofddelen, dus een sprankje hoop is er wel. Maar niet heel veel.
14 okt 25 om 09:39
#18647
8546 XP | 1657 comments
hmjah... het blijft nog altijd bij woorden. Een nieuwe engine is leuk en aardig maar dat waren Sword/Shield/Scarlet/Violet ook en die zogen ook hard aan alle kanten. Gamefreak is en blijft een shit company.
Dat er meer develop time is, is inderdaad wel een sprankeltje hoop maar met een team van 200 werknemers (heb ik ergens gelezen) voegt dit niet mega veel toe. Er moet gewoon eens meer ingezet worden op animaties, character modelling (vooral van mensen, niet de Pokemon) en environments. Dit zijn de grootste nalatigheden in GameFreak's games. Dan zijn er nog de vele technical issues, rare clipping en bad textures. Zouden ze dit écht aanpakken omdat ze een nieuwe engine hebben? Het is maar net hoeveel ze ermee doen en hoeveel moeite ze erin steken.
14 okt 25 om 10:52
#18648
469 XP | 87 comments
Swsh en SV hadden dus geen nieuwe engine, volgens datamines etc draaien die op een versie van de engine die ook voor de 3ds games gebruikt is
14 okt 25 om 12:59
#18650
433 XP | 81 comments
Als de devs daadwerkelijk iets kunnen is dat met 200 man ook te doen. Kijk maar naar Clair Obscur: Expedition 33 die door +-40 devs en een blik Koreaanse animatie/texture artists is gebouwd. Het geld is er echt wel bij Gamefreak om die investering te doen.
Snap ook niet waarom ze niet over zijn gestapt op Unreal Engine. Maarja dat ligt vast aan de koppigheid van de Japanners.
14 okt 25 om 15:19
#18652
5580 XP | 1088 comments
Zo kijk ik er ook tegenaan. Maak een mooie 3D game of ga terug naar 2D zoals vroeger, dat werkt ook nog prima.